Dobra recenzja
Recenzja naprawdę świetna i oddająca cała prawdę o tym beznadziejnym anime. Sam rpzyznam, że od 11 odcinka musiałem walczyć ze swoim poczuciem smaku aby kontynuuować oglądanie tego kiczu, jednak rpzemogłem się i w końcu skończyłem mieć cokolwiek wspólnego z tą demagogiczną serią. Chciałbym tylko zwrócić autorowi recenzji na jedną rzecz, a mianowicie na jedno zdanie, które napisał dośc dziwnie:
"W „Gantzu” przynajmniej postarano się, aby wnętrzności choć trochę przypominały te z podręcznika do biologii, ale nie wyszło to zbyt dobrze."
Czy to zdanie ma jakiś sens? (Toż to istna antyteza wyrażanaej rpzez siebie treści).
Reszta na 5+
Pozdrawiam
FranzKafka - 22.10.2006 0:27
Odp.: Dobra recenzja
Istotnie, zdanie zamotane, teraz jest chyba lepiej. Dziękuję za zwrócenie mi uwagi i pozytywną ocenę recenzji.
Pozdrawiam.
Pottero - 22.10.2006 0:56
Odp: Dobra recenzja
Cóż, na temat Gantza panują skrajne opinie, ja jednak nie zgadzam się KOMPLETNIE z powyższą recenzją. Gantz ma głębię, ale cóż, niektórzy widzą tu tylko tryskającą zewsząd krew i flaki.Szczerze mówiąc, to najpierw przeczytałem tą recenzję, zanim obejrzałem serię i dobrze, że się nią nie zasugerowałem.
Gantz nie tylko ma filozoficzną głębię, każe sięzastanowić ponownie nad sensem ludzkiego zycia, ale przede wszystkim trzyma w napięciu do końca. Dawno jakiekolwiek anime mnie tak nie poruszyło. Ze swojej strony zdecydowanie polecam, aczkolwiek nie jest to anime dla każdego.
Inny punkt widzenia
Kazdy widzi w anime to co chce zobaczyć. Po przeczytaniu tej recencji doszedlem do wniosku ze autor widział w tej produkcji tylko bezmyślną brutalność i wulgarność. Moim zdaniem przesłanie tego anime jest troche glębsze niż tak płytkie przedstawienie sprawy. Wystarczy sobie zadać pytanie: dlaczego autorzy w taki sposób przedstawili świat w tym anime? Moze chcieli nas ostrzec przed rozszerzającą sie znieczulicą i brutalnośćią? Pomijam już inne wątki takie jak m.in. życie po śmierci (dla POttero to tylko pseudofilozoficzny bełkot). Z tego anime po prostu trzeba wyciągnąć wnioski. Uważam, że anime jest świetne i warte obejrzenia. Wbrew temu co pisze autor to anime daje do myślenia i tak właśnie powinno być. Chyba nie jest to tylko moje zdanie, wystarczy zobaczyć na średnią ocen na FW pod tym tytułem. Oczywiście jeśli ktoś nie lubi przemocy to może lepiej żeby GANTZ-a nie oglądał.
Innych rzeczy nie będe komentował bo dośc dawno już oglądałem to anime, ale walki mi się pdobały (z tego co pamiętam) były dośc dynamiczne.
P.S.
"Widz tylko błaga w myślach, aby to się już zakończyło, żeby to jemu eksplodowała głowa i mógł się od tego uwolnić." - Pottero powinieneś pisać za siebie.
Phantom - 22.10.2006 15:47
Odp: Inny punkt widzenia
Zdecydowanie zgadzam się z Phantomem. Z tego anime można wynieść konkretniejsze wnioski. Wydaje mi się, że wszechobecna brutalność była tylko środkiem by pokazać widzowi, że w każdym z nas jest coś z mordercy i każdy nim może być (podobnie jak to było pokazane w filmie "Battle royal"). Muszę przyznać, że film w niektórych momentach mnie szokował (np upokorzeniem ojca przed jego synem przez chuliganów). Takie sceny zostają w pamięci na długo, co chyba jest plusem tej produkcji. Podobało mi się równierz, że nic nie było wiadomo o ganzt-cie, co autor recenzji krytykował. Ta enigmatyczność fabuły nadawała smaczku. Jednak zdecydowanym minusem jest to, że nic nie zostało wyjaśnione na koniec (podobno historia przedstawiona w mandze jest dluższa, i wyjaśnia wszystko, więc może studio miało zamiar wydać kolejne sezony). Ten "pseudofilozoficzny bełkot" do mnie przemawaił, a denerwowało tylko ciągłe go wałkowanie, aby każdy mógł go 5 do 10 razy usłyszeć i tyleż razy przeanalizować.
Czarny - 22.10.2006 16:33
Odp: Inny punkt widzenia
Cóż. Nie zgadzam się ani z recenzentem, ani z Phantomem. Anime jest owszem brutalne i głupkowate. Uważam jednak, że to jego urok. Potraktujcie Gantz jako kompletną parodię kilku innych produkcji. Na pewno znajdziecie odnośniki. Same potwory celowo wyglądają komicznie ( appearance: Cool, bird) i zachowują się dość irracjonalnie (oddam Ci mojego pora), ale to celowy bezsens. Główny bohater zawiera chyba wszystkie cechy odszlachetniające co też w jakimś stopniu sprawia że nie traktujemy go poważnie. I dobrze. Tak ma być. Co do pseudofilozofii to też widzę to inaczej. Wg mnie jest celowo kiczowa w celu parodyzacji pseudofilozoficznych anime.
Takie mam zdanie. Jak dla mnie Gantz to anime na 7/10. Żadna rewela, ale wystarczy żeby się pośmiać z kumplami.
PS: A co do brutalności to pomijam ją wzrokiem. To także dowcip, ale tym razem niesmaczny.
Zawisza_Zly - 15.07.2008 10:20
Najlepsze anime[manga]- (Poruszający Dramat)
Gantz posiada przesłanke, którą ie każdy dostrzega. Otóż w tym anime autor kieruje się do ludzi ostrzegających główny wątek jakim jest wojna oraz "zabijanie na rozkaz". Podobało mi się sformułowanie Muroto(wróg głównego bohatera) wypowiedziane w ostatnim odcinku: "Czyli jak to nie są ludzie, to można ich zabić?"
Teraz popatrzcie ludzie na to anime jeszcze raz i odpowiedzcie sobie na pytanie:
Kim w rzeczywistości jest GANTZ.
Ta cała brutalność miała na celu ukazanie rzeczywistej wojny(taką jaka jest naprawde),
sceny erotyczne- ludzkie słabości.
Podsumowując wszystko anime "Gantz" jest przeznaczone nie tyle do starszych odbiorców, co do tych, którzy potrafią zrozumieć sens jego powstania. Wbrew wielu negatywnym komentarzom końcówka moim zdaniem była znakomita(więcej nie moge powiedzieć ,ponieważ każdy by sie domyślił). W anime jest jeszcze wiele innych wątków oraz przenośni(np. "Live")- jakby każdy dostrzegł chociaż troche rzeczywistości w Gantz, zrozumiałby autora i jego przesłania.
Ps. Kto dalej uważa, że Gantz jest stratą czasu niech sobie obejży "Pasje" i przeniesie to do współczesności(także było to opisane w ostatnim odcinku Gantz- prawdopodobnie do tych co nie kumali o co tam łaziło).
Odp: Najlepsze anime[manga]- (Poruszający Dra
widze, ze istnieja jeszcze ludzie, ktorzy potrafia sie wysilic, zaglebic i wysnuc wnioski z tego dziela

gantz to nie tylko flaki i bezmyslne zabijanie !!!
neMeSIz - 18.02.2007 21:32
Odp: Najlepsze anime[manga]- (Poruszający Dra
Anime jak dobre (lub nie) by nie było - raczej nie dorówna mandze. Większa dynamika - i co ważniejsze - więcej sensu.
Np. nie jest powiedziane wprost kim są kosmici, ale można się niektórych rzeczy domyśleć z strzępków informacji umiejętnie nam serwowanych przez autora. Widać zachodzące z biegiem serii zmiany w psychice bohatera, poznajemy nowych i dawnych uczestników "gry" - i dowiadujemy się, że prócz kosmitów i ludzi jest jeszcze trzecia frakcja... ![[/ukryj]](images/backspoiler.gif)
Jak dla mnie - świetne.
manga a anime
autor ma poniekąd rację.
Manga jet 100 razy lepsza niz to anime. PO prostu anime rzadzi się innymi prawami niz manga. Oglądajac anime nie wzruszyłem sie ani razu. Czytajac mangę płąkałem nad niektorymi bohaterami. JEst to doswiadczenie na szczescie dobre. JUZ wiem ze tworca anime .. nei podołął oddaniu charakteru pierwowzoru. JAk dla mnie ocena prowizoryczna jest pradziwa. Anime obdarło kompletnie tą serię z czegokolwiek. Została tylko przemoc.
Kimondo - 18.03.2008 14:15
Odp: manga a anime
nie myślę, ze się myliłem. Tej serii nie nalezy oglądac jeśli szukasz rozrywki. OD tego są inne anime. Dla młodzieży? Moze im sie podobac przy spaczonej psychice... co oddaje klimat rzeczywistosci tego świata i tego co zostało przedstawione w gantzie... ze tak naprawde w kazdym tkwi instynkt zabojczy wystarczy tylko postawic nas przed odpowiedną sytuacja ... tak myslę.. ze jednak jest to najlepsze anime jakie widziałem. Bez zbędnego egzystencjalnego bełkotu -- wyszukanych metafor czy innych bzdur. Świat jest pełen hipokryzji i gantz to objawia..A co do seksu.. pomyslcie ze zostało wam kilka minut życia ... siedzisz w pomieszczeniu zabarykadowany bez broni .. jestes z dziewczyną, ktora ci sie podoba. Ona drży ze strachu.. wiecie że zaraz umrzecie. Nie macie szans.... za kilka minut sforsują zabezpieczenia. Co wam pozostało procz chwilowego zapomnienia -- przy bliskosci drugiego człoweika... to oddaje jedno z mych spostrzeżen.. poza tym nie zauważyłem żadnych nielogicznych zachowań psychologicznych u bohaterów.. a amatorsko zajmuje sie psychologią. Bądź szczery z sobą a masz szanse wywalczyc szczescie. Twoj wybor co do moralnosci. Takie jest życie. To anime skłoniło mnie do głebszej refleksji.. choc pierwsze co to czytałem mangę.
Kimondo - 19.03.2008 11:25
nie było zle
Poczatek zapowiadał sie ciekawie, fakt pozniej troche akcja z zabijaniem kolejnych obcych stawała sie nudnawa ale jednak do wytrzymania.
No i wkurzajace były "wolnomyslace" postaci,
wymierza taki bronia w potwora, czeka, bo najpier musi wypowiedziec swoj monolog a gdy przychodzi do momentu strzały potwor ucieka (choc i tak zaskakujaco długo stał i czekał na reakcje bohatera)
Ale jakby nie patrzec Gantz mowi sama prawde o ludziach
najlepiej nie mieszac sie w czyjes sprawy bo ktos inny za nas to zrobi,
gantz sprowadzajac bohaterow do tego pokoju wcale nie okazał sie tym złym
bo najgorsza jest natura człowieka, chora walka o przetrwanie, wmawianie sobie ze to społeczenstwo zrobiło z nas potwora
Wszystko to otoczone brutalnoscia, wulgaryzmami i krwia staje sie wg mnie jeszcze bardziej dobitnym przekazem.
Zdania przeciwnikow Gantz'a nie zmienie ale i tak uwazam ze ocena w recenzji jest zdecydowanie za niska
i nic by sie nie stało jakby zamiast 3 była tam 6 ;)
gantz
Ci co piszą że Gantz ma przesłanie mają racje. Tylko to przesłanie ginie pod natłokiem "przemocy, okrucieństwa, sadyzmu i erotyki". Dla niektórych Gantz zostanie w pamięci jako pełne seksu i przemocy anime, dla innych będzie to anime z przesłaniem przy udziale niekonwencjonalnych sposobu przekazu tego przesłania.
Przenosząc mangę na ekran jest że trudno wszystko zmieścić bez skracania fabuły, ale anime zawiera elementy tego co w mandze jest pokazane w kolejnych tomach bez zbędnych szczegółów.
Co do samego anime to fabuła moim zdaniem jest niezła tzn. o wielu rzeczach dowiadujemy się w pierwszych odcinkach i to nie na zasadzie wykładania "wszystkich kart na stół", tylko stopniowo utrzymując widza w niepewności. Lepsze to niż przegadanie całego odcinka o tym kim/czym jest Gantz, co się stało z głównymi bohaterami, po co i z kim mają walczyć itp.
Niepewność trwa do ostatnich sekund i jest to (imo) świetny sposób na zakończenie serii. Jedyny minus to przegadanie podczas walki w świątyni i ostatni walka z "niebiesko włosym" (zapomniałem jak miał na imię).
Opinia moja o grafice i muzyce jest podobna do autora recenzji.
Moim zdaniem recenzja jest dobra (tak na 4+)
Gantz
W przeciwieństwie do autora recenzji myślę, że Gantz to naprawdę dobre anime, jedno z lepszych, jakie do tej pory oglądałam. Była przemoc, było okrucieństwo - ale taki właśnie jest nasz świat. Najbardziej podobało mi się, że słyszę myśli bohatera, nie wypowiadane na głos. Myśli ludzi, którzy nie chcieli pomóc pijakowi, bo taka jest prawda - jeśli nie wskażesz kogoś palcem, jeśli krzykniesz: "Niech ktoś mi pomoże!" ludzie będą stać w miejscu... będą myśleć: "Zaraz ktoś podejdzie, po co ja mam iść?". Gantz naprawdę skłonił mnie do refleksji, zastanowienia się nad sobą. Uświadomił mi, że nie wolno się poddawać, trzeba walczyć. Czyż to nie jest piękne przesłanie? POdoba mi się też to, że psychika Kei'a z czasem się zmienia - staje się z zboczonego wyrostka dojrzałym mężczyzną... w pewnym sensie ma się wrażenie, że w dorośnięciu pomaga mu Gantz, chcoaiż w bardzo brutalny sposób... ja to tak odbieram. Ogólnie anime ekstra ;-D. Gorąco polecam.
Szarlota - 20.06.2008 20:56
Odp.: Gantz
Jeśli chcesz anime skłaniających do refleksji, obejrzyj chociażby „Haibane renmei: Stowarzyszenie szaropiórych”, „Mind Game” czy „Hachimitsu to clover”. Naprawdę serdecznie polecam.
Pottero - 20.06.2008 21:25
Odp: Gantz
Powiedzcie mi bo nie dotarło domnie albo odcinek ostatni mialem urwany jak to sie skończyło wkońcu ??? scena mi sie urwała na metrze gdy przejechał pociąg było coś dalej ???
WhiteCraft - 26.09.2008 0:43