BanneryWebmasterFAQRedakcja
Anime i kino azjatyckieAnimeZajawkiKino azjatyckieSłowniczek pojęćLinkownia
GaleriaForumCzat

Menu

Wyszukiwanie

Strefa poszukiwań
Poszukiwana fraza

Przyjaciele

Tanuki
Aleja Komiksu
Perfect Anime
Anime Heaven
Vegepic Anime
Dragon Ball Nao
Kage
VWORLD
GTW
Anime Dream
Rei Official Website
Japonia Dream
bleachHEART
Banzai!

Czarodziejka z Księżyca

Nagłówki komentarzy

Skomentuj recenzję autorów:  Pottero
Napisz komentarz do anime
Dageki

Komentarze

Kontrowersje w związku z emisją CZK w Polsce
Czy w trakcie emisji w Polsacie i Polsacie 2 były jakieś kontrowersje odnośnie treści, które pojawiają się w Czarodziejkach z księżyca (np. katolicki ksiądz - demon)??
Bardzo proszę o odpowiedź
kamil_1911 - 22.08.2006 22:00
Odp.: Kontrowersje w związku z emisją CZK w P
Hm, dawno to było, a ja jeszcze szkrabem chodzącym do podstawówki byłem, ale nie przypominam sobie niczego takiego... Nie ta era, Kaczory, Konie i inni ultrakatolicy nie byli jeszcze u władzy, religia dopiero niedawno weszła do szkół itd., więc z powodu katolickiego księdza zamieniającego się w demona raczej kontrowersji nie było. Może świadczyć o tym chociażby fakt, że serial był później powtórnie emitowany, a odcinek w którym ksiądz zmienia się w Boxy’ego nie został usunięty. U nas nie wyświetlono jedynie odcinków 45. i 46. (ostatnie dwa odcinki pierwszej serii, [ukryj] [/ukryj]) oraz 133. – nie wiem, co w nim było, nie pamiętam też, jak wybrnięto z tego, że w jednym odcinku Usagi się „przebudziła”, a w następnym już wojowniczki się nie pamiętają. Może były jakieś cięcia albo coś – to chyba powinien wiedzieć nasz redakcyjny kolega XRay, bo ostatnio często mnie zaskakiwał znajomością polsatowskiej wersji „Czarodziejki”.
O ile się nie mylę, młyn zaczął się dopiero później , kiedy głośno zrobiło się o anime, przez które w Japonii kilkaset dzieci trafiło do szpitala, bodajże epilepsja. O ile się nie mylę, były to „Pokémony” (nie wiem, czy zgadzają się ramy czasowe: potwory zadebiutowały jako serial w 1997 roku, kiedy to kończono już w Polsce puszczać „Czarodziejkę”; później puszczano ją jeszcze w okresie 1999-2000). Mówili o tym w „Wiadomościach” czy czymś takim, więc m.in. moja rodzicielka zakazała mi oglądania „Czarodziejki”, bo to japońska bajka i mogę się przez nią pochorować. Oczywiście olałem zakaz i oglądałem dalej, ale podobnych przypadków było pewnie w Polsce więcej.
Jeśli chcesz przeczytać coś, co sądzą o „Czarodziejce” księża, zapraszam pod ten link. Ostatni artykuł. Drugi też co nieco mówi o tym, jak wielu księży postrzega anime. Pragnę zaznaczyć, że to wypowiedzi ultrakatolickich osób, którzy słabo znają „Czarodziejkę”, bo np. z Mamoru zrobili geja, mówiąc, że Usagi jest mężczyzną. Tutaj z kolei przeczytać możesz fragment z „Czasu Miłosierdzia”, białostockiego biuletynu kościelnego, a tu coś jeszcze innego, ale – o ile się nie mylę – nie pisane już przez osobę związaną z kościołem.
Pottero - 23.08.2006 2:00
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w P
Pottero napisał(a): U nas nie wyświetlono jedynie odcinków 45. i 46. (ostatnie dwa odcinki pierwszej serii, kiedy to wszystkie wojowniczki, poza Usagi, oraz Tuxedo giną ) oraz 133. – nie wiem, co w nim było
W 133 odcinku [ukryj] [/ukryj] więc w sumie nic dziwnego, ze go nie wyemitowano, ale przeciez byly o wiele "gorsze", np. [ukryj] [/ukryj]. Zastanawiam się, na jakiej podstawie określali, których epizodów nie emitować.
gorshe-porshe - 24.06.2007 21:44
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w P
pisząc "gorsze" mialam na mysli gorsze dla tych, którzy ten serial emitowali
gorshe-porshe - 24.06.2007 22:01
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w Po
Mam 14 lat i jestem wielka milosniczka czarodziejki z ksiezyca.Myslalam ze mam nagrane cale 200 odcinkow ale okazalo sie ze nie mam.Ogladam je co jakis czas (procz ostatniej serii ze slubem itd ktorej niestety nie mam) i jak ostatnio ogladalam to byl ksiadz zmieniajacy sie w demona w serii o 7 krysztalach tworzacych srebrny krysztal.Myslalam zeby zaapelowac do Polsatu zeby znowu puscile cala serie, co wy na to?
sailor saturn - 25.12.2006 17:20
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w Po
jestem podobnego zdania. Wielka szkoda że ściągli Sailor Moon z anteny!
aurora19 - 13.01.2007 15:06
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w Po
A była takie odcinki z ślubem??<szok>
Kasia - 23.06.2007 17:11
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w Po
:angry: Też bym chciała żeby to puśćili w TV.
Oglądałam to jak chodziłam do podstawówki< i chętnie bym to jeszcze raz zobaczyła.
MaBara - 13.11.2007 19:41
Odp: Kontrowersje w związku z emisją CZK w Po
Ta ciekawe a jakos teletubisie moga leciec pomimo ze niby geje :P
przesadzaja chociaz tlumaczenie naszych stacji telewizyjnych wiele pozostawia do zyczenia dumpling jak nazywal mamoru usagi to tłusta pałka jednak troche niezbyt stosowne to jest eh ale uwazam ze to wina tłumaczy :/
Ola z gdyni - 25.06.2007 21:23
Bez tematu
Tak swoją drogą... W "Egzorcyście" ksiądz na końcu stawał się demonem, kiedyś był ogólnie dostępny w wypożyczalniach taki amerykański horror o księdzu wilkołaku (nie pamiętam tytułu - miałem 15 lat), inne przykłady też by się pewnie znalazły - a jakoś nikt nie traktuje tego w kategoriach kontrowersji...
XRay - 23.08.2006 12:45
Odp.: Bez tematu
Wiesz, normalni katolicy, mający zdrowy rozsądek, nie będą się oburzali, jeśli ktoś przedstawi ich księdza, biskupa, prymasa czy papieża w karykaturalnym albo jakimś innym „nieodpowiednim”, jak np. w Czarodziejce, położeniu, tym bardziej, że polski kler ostatnimi czasy coraz bardziej się kompromituje. Kościół jest, moim zdaniem, mocno przewrażliwiony na swoim punkcie. Warto wspomnieć chociażby o tym, jakiego szumu narobili wokół Popetown – okrzyknęli to złem, oszustwem, głupotą, obrazą, szarganiem świętości papieża itd., chociaż nawet nie widzieli.
Kilka lat temu, kiedy w Polsce było jeszcze trochę inaczej i nie było takiego przewrażliwienia na punkcie „jedynej słusznej religii”, był większy luz. Jeśli ktoś chciałby dziś puścić u nas pełną wersję Czarodziejki, to przypuszczam, że prędzej czy później pojawiłyby się głosy od oburzonych oszołomów niezadowolonych z tego, co puszcza się dzieciom: tłuką się po mordach, w Królestwie Ciemności obściskują się dwaj homoseksualiści, później dochodzą jeszcze lesbijki (o ile się nie mylę), sērā senshi bezwstydnie pokazują ciała i majtki itd. No i w 26. odcinku ksiądz zamienia się w demona – obraza uczuć religijnych murowana. Obecnie z Czarodziejką trzeba być ostrożnym: jeśli Polsat zechciałby puścić od początku, zapewne długo kalkulowałby, czy to się opłaca. A jeśli już by puścił, to może anime poddane zostałoby drobnym „poprawkom”.
Ogólnie: Czarodziejka jak najbardziej przeznaczona jest dla osób od 12. roku życia, ale trzeba też uważać, z kim się to ogląda, bo można się nasłuchać różnych rzeczy o „nieodpowiednich treściach”. W Japonii nic w tym anime nie jest kontrowersyjne. Amerykanie mocno pocięli i wypuścili na swój rynek. Polacy pierwotnie mieli bez trzech odcinków, a sam serial dziesięć lat temu nie budził kontrowersji, bo kler nie miał jeszcze takiej pozycji jak dziś – wiadomo, że sporo księży jest przeciwko anime, a w poprzednim komentarzu podałem nawet potwierdzający to link. Dziś księża i „obrońcy moralności” pewnie podnieśli by raban. Tak mi się przynajmniej wydaje. Jedni, ci – powiedzmy – ortodoksyjni będą na to pomstować bez względu na wszystko, a reszta – normalni – będą się po prostu cieszyć dobrą rozrywką, bo nie mają prawa czepiać się Japończyków o to, że mają inną niż my kulturę. Takie jest moje zdanie, jeśli chodzi o „kontrowersyjność” Czarodziejki z Księżyca i innych rzeczy, w których kościół katolicki i jego przedstawiciele pokazywani są nie tak, jak powinni.
Pottero - 25.08.2006 2:39
Odp: Bez tematu
Gdyby twoje komentarze nie były śmieszne byłyby żałosne. Tak to jest jak jakiemuś fanatykowi wydaje się że jego hobby jest dla społeczeństwa tematem istotnym i godnym powszechnej dyskusji. Przewartościowujesz pewne sprawy. Pewnie nie ogladasz filmów innych niż te japońskie więc ci podpowiem że w co drugim filmie europejskim są atyklerykalne wypowiedzi (czasem nawet bardzo chamskie i obrazoburcze) - i co? i nic - teraz każdy lamus może pisać i mówić co mu się podoba -przykladów jest całe mnóstwo dookoła. Nie raczysz też zauważyc że w tej strasznej, nietolerancyjnej Polsce w przeciwieństwie do USA została wyemitowana najbardziej kontrowersyjna seria SM - Stars. I nie rób tutaj z Sailorek dzieła niewiadomo jakiego kalibru - miło to poogladać, fajnie powspominać ale też warto zwrócic uwagę że jest to serial przeznaczony dla młodszej widowni a ponieważ nasza kultura różni się w bardzo wielu aspektach od japońskiej to pewne zabiegi cenzuralne są wskazane (chociażby ze względu na inne podejście do przemocy w naszym kraju czy inną religię panującą) . Zamiast bluzgać na księży i obarczać ich za to że dzieciaki nie zobaczyły na ekranach TV śmierci swoich ulubionych bohaterek pomyśl czy to faktycznie byłoby zupełnie nieszkodliwe dla młodych umysłów...
mangala - 8.11.2006 23:30
Hi hi
Ja nic nie mówie, ale jak to jest od 12 lat, to ja jestem ksiądz!!!:smile::smile::smile::smile:
Miyu_nyu - 27.10.2006 16:50
Odp.: Hi hi
A jaka, według Ciebie, jest właściwa klasyfikacja tego anime? Od siedmiu czy od szesnastu lat? Najwłaściwszą jest właśnie od dwunastu – w polskiej rzeczywistości wiele z tego, co prezentuje się w tym anime, z całą pewnością nie jest przeznaczone dla dzieci i budzić może kontrowersje [ukryj] [/ukryj]. Wystarczy spojrzeć chociażby na zachodnie klasyfikacje, w których nieocenzurowana wersja również nie była przeznaczona dla najmłodszych widzów.
Pottero - 27.10.2006 23:37
Odp: Hi hi
ja to oglądałam jak miałam chyba z 10-13 lat i jakoś dziwnie nie oddziaływało to negatywnie na moją psychikę:smile: ale zgadzam się, to naprawdę nie jest anime dla małych dzieciaków, takich w wieku 6-11 lat:uhoh: zgadzam się też z tym, że pewnie podniósłby się bunt niektórych środowisk, gdyby np. POLSAT ponownie póścił by "SM", bo tam istotnie jest przemoc, wątki gejowskie itp:cool: powinno się dobitnie zaznaczyć, że to jest anime dla trochę strszych osób, nie dla 7-latków.
miss-independent - 17.11.2006 12:32
Odp: Hi hi
Uuups... Chyba już za późno ale ja kiedy to piewszy raz oglągałam, to miałam właśnie 5-10 lat!!!!
Dokładnie nie pamiętam ile, z 1992 roku jestem, więc latek mam teraz 15 i chyba mnie to zbytnio nie zdemoralizowało:bgrin:

No chyba.....:smile:
Miyu_nyu - 27.11.2006 18:21
SM is good
czarodfziejka to jest jedno z najlepszych anime na swiecie i nie jest nie bezpieczne wile osób ją lubi
imperatorin@Vp.pl - 10.11.2006 20:40
Odp: SM is good
:smile: na www.youtube.com można po japońsku z napisami po angielsku sailorki obejrzec:jezor: w wyszukiwarce się wpisuje sailor moon -numer odcinka np 200- czyli ostatni i sie ogląda ja cała serie star nagrałem na mp3:azu:
usagi-chan - 20.12.2006 11:16
Odp: SM is good
Sailor Moon RULES...!!! Ludzie przecież to hit...!!!...Najlepsze co może być...To jest cud świata...
Serenity - 7.02.2008 22:19
Bez przesady
Ludzie, bez przesady
Coś wam się chyba pomyliło - to nie jest niewiadomo jakiego kalibu porno czy deprawacja. Ja CZK ogłądałam w wieku 11 lat - obecnie mam ich ponad dwa razy wiecej i nadal uważam, ze jest świetna.
Po pierwsze - przyjaźń aż "do końca", poświęcenie, miłość, walka dobra ze złem.
Obecnie na topie "kontrowersyjne" przyjaźnie i miłości - i bardzo dobrze - tolerancja to podstawa zdrowego społeczeństwa.

Obeznie dziecko więcej golizny i brutalności widzi na ulicy czy w zwykłej, szarej codzienności własnego domu - w CZK ma przynajmniej okazję przekonać się że dobro niejest kryształowo biała i w końcu zwycięża.

A co najważniejsze - CZK to wspaniała rozrywka, ze śmiesznymi scenami - a nie durny film z wulgaryzmami.

Wiecej luzu
Pozdrawiam
bulinka - 8.01.2007 19:48
Odp.: Bez przesady
Nam tego tłumaczyć nie trzeba, bo my to wiemy. Niestety, są oszołomy, którym nawet młotem do łba nie wbijesz, że Japonia to nie Polska i panują tam inne obyczaje. Gdybym miał dziecko, nie wahałbym się i pokazał mu Czarodziejkę z Księżyca, jednak są i tacy, których sama scena transformacji może przyprawić o zawał, toż to pornografia i deprawacja dzieci! Widzi się jedynie to, co może wywoływać kontrowersje, ale nie zwraca uwagi na pozytywne strony anime. Należy pamiętać, że dla Polaka anime = bajka (albo animowane porno), a bajka = coś dla dzieci.

Mimo wszystko i tak sądzę, że telewizje robią bardzo dobrze, określając docelową grupę odbiorców tego serialu jako osoby co najmniej 12-letnie; lepiej się zawczasu zabezpieczyć, niż później musieć się użerać z oszołomami, których po prostu trzeba od społeczeństwa izolować, bo inaczej nie można z nimi żyć.
Pottero - 8.01.2007 22:46
Odp: Bez przesady
Popieram :cool: Jeśli chodzi o księży itd. :bad: na ten moment nie widzę abym brała z kogoś z nich przykład bo gadać każdy głupi potrafi i zbierać pieniądze od ludzi i żyć za darmo ale żeby naprawdę pomóc to już coś innego. Zresztą rzeczywiście lepiej żeby dziecko się uczyło tolerancji wobec ludzi z innymi "poglądami" niż żeby poźniej wyrastały na rasistów i po zobaczeniu człowieka np. homoseksalistę czy osobę innej rasy nie wytykały go palcami:zabije: . Ja wierzę w Boga ale każdy na swój sposób to że oglądam CZK to nie znaczy że jestem jakaś opętana czy coś bo nie po to tą bajkę zrobiliż eby wszyscy byli opętani. :sceptyk: Znam osoby, które nawet i bez tej bajki miały epilepsje, więc nie wiem kto gada takie głupoty bo jak masz mić epilepsję, jest ci to pisane to będziesz ją miał i już.
Pozdrawiam !:azu:
aNKa - 18.02.2007 11:58
Pytanie
Mam pytanie, skąd można wziąć wszystkie odcinki Czarodziejki??
Kasia - 1.06.2007 18:14
Odp.: Pytanie
Polecam zajrzeć chociażby tutaj. Co prawda trzeba znać angielski, ale dla chcącego nic trudnego.
Pottero - 1.06.2007 20:30
Odp: Pytanie
odcinki CZARODZIEJKI Z KSIĘŻYCA znajdziesz na takich stronach jak:

www.mizunoworld.prv.pl
www.kreskówki.fani.pl
www.youtube.pl
www.youtube.com
www.wrzuta.pl
TYLKO SZUKAJ SAILOR MOON
moze nie wszystkie sa tłumaczone ale sa polskie napisy na mizunoworld w dziale download
pozdrawiam ja juz mam prawie wszystkie
Dora - 1.08.2007 16:24
Odp: Pytanie
Uwielbiam czarodziejkę z księzyca, jednak nie mogę ściągać żadnych odcinków z internetu a to z powodu zbyt słabej prędkości. Może byłby ktoś tak dobry, kto przesłałby mi płytę z odcinkami SM? :smile:
joannas4@o2.pl
joannas4 - 28.08.2007 14:23
odcinki
była bym bardzo wdzieczna jak ktos by mi wysłał wszystkie odcinki czarodziejek jak ktos ma oczywiscie, ja uwazam ze sa swietne nie było chyba lepszej bajki niz ta pozdrawiam wszystkich fanów czarodziejek
justyna - 21.10.2007 15:08
hmm
recenzja bardzo trafna, miło się ją czytało.
również jestem zdania, że kościół katolicki zbytnio ingeruje w "sprawy innych ludzi" (nie będę się rozpisywała, bo o tym już było), i że w odcinku z księdzem absolutnie nie było niczego złego. podobnie zresztą w odcinku z zakonnicą... nikt nie zauważył, że nie poddała się ona urokowi Oka Tygrysa ;)

SM SuperS to moja ulubiona seria, dlatego pytam: czy w Polsacie był wyświetlany odcinek 140, gdy Oko Ryby chciało uwieść projektanta mody? była tam scena, kiedy prawie nie ma ona na sobie ubrania... nigdy nie widziałam tego odcinka, dopóki nie wszedł on w moje posiadanie łącznie z odcinkami 1-200. dlatego nie mogę się oprzeć wrażeniu, iż został on... ehmm... usunięty ;)

jeśli chodzi o odcinek, w którym Usagi i Mamoru biorą ślub, to chodzi o ten odcinek, w którym Usagi się to śni, tak? czy może nie jestem na tyle zorientowana i nie wiem, że istnieje więcej niż 200 odcinków?
PS: angielski dubbing i polskie tłumaczenie zaklęć to żenada na pełnej linii... ;D
pozdrawiam:smile:
atta - 27.10.2007 22:11
Odp.: hmm
O ile się nie mylę, Polsat nie wyemitował odcinków 45. i 46., czyli dwóch ostatnich z pierwszego sezonu, w których [ukryj] [/ukryj], oraz 133., zatytułowanego „Zakonnica”.
Pottero - 27.10.2007 22:37
czarodziejka z księżyca
Witam . Czy ma ktoś odcinki z napisami polskimi albo lektorem polskim "Czarodziejka z Księżyca"? Bardzo mi na tym zależy a nigdzie nie mogę ich zdobyć . Proszę o kontakt : sylwia_sz1@op.pl.pozdrawiam
syla224 - 29.10.2007 12:22
SAILOR MOON
Witam!!!Jestem fanką SM,po ok. 10 latach przerwy obejrzałam ją ponownie w całości i faktem jest, że jak mam już swoje lata i nie jestem już tak ślepo w3patrzona w to anime jak kiedyś...ale przykro mi,że cała recenzja Sailor Moon, która znajduje się na tej stronie dotyczy pierwszej serii,choć w tytule recenzji nie jest to zaznaczone.Zgadzam się,że pierwsza seria jest schematyczna, zdarza się też to w następnych seriach choć to jest coraz mniej zauważalne zpowodu pojawiania się coraz ciekawszych wątków i pojawiania się nowych bohaterów.Pierwsza seria nie jest najlepsza pod względem wykonania rysunków do niej, ale nie można pisać tak o całym anime w następnych seriach kreska się polepsza, a muzyka np. wserii SM S jest wspaniała (duża rola skrzypiec), nie mówiąc już o serii ostatniej czyli Stars, w której piosenki zespołu Threelights są świetnie. W tym anime jest pełno momentów śmiesznych, ale także wzruszających doprowadzających do łez i choć czasami rażą pewne niedociągnięcia,to trzeba uwzględnić rok powstania anime (ok.1992-1994) zgadzam się co do postaci zarówno pozytywnych jak i negatywnych,że są wspaniale obmyślane, ale pochwała należy się też głównym wątkom serii.Zgadzam sie także, że to anime ma to COŚ czego nie zauważyłam w żadnym innym....i moja prośba, żebyście dopisali do tytułu recenzji Classic, bo tą serię tylko,podkreślę tylko w tej recenzji opisujecie a jest ich 5............a to do tych, którym spodobało się anime,aby przeczytali mange, ponieważ wiele wątków jest w anime zmienionych,a twórczyni mangi nie zawsze sie z tymi zmianami zgadzała.....SERDECZNIE POLECAM
czytelniczka_91 - 22.01.2008 18:04
Odp.: SAILOR MOON
czytelniczka_91 napisał(a): i moja prośba, żebyście dopisali do tytułu recenzji Classic, bo tą serię tylko,podkreślę tylko w tej recenzji opisujecie a jest ich 5
W informacjach u góry recenzji wyraźnie pisze, że recenzja powstała na podstawie 46 odcinków, czyli łatwo się domyślić, że chodzi o pierwszą serię. Recenzje pozostałych w przyszłości pojawią się w serwisie, więc wtedy będą miały odpowiednie nazwy – „Czarodziejka z Księżyca R”, „Czarodziejka z Księżyca SuperS” etc. Problem w tym, że „Sailor Moon” w redakcji znam tylko ja i XRay, a że na obejrzenie i zrecenzowanie czeka wiele innych tytułów, na recenzję następnego sezonu trzeba będzie poczekać, bo póki co, tylko ja jestem chętny do zrecenzowania go, a oglądam wyrywkowo, po jednym-dwóch odcinkach na jakiś czas. Być może pojawi się ktoś spoza redakcji, kto wcześniej zrecenzuje następne sezony, a jeśli nie, to na recenzję „R” trzeba będzie poczekać jeszcze z pół roku, może dłużej.
Pottero - 4.02.2008 12:29
Odp: SAILOR MOON
Chciałam tylko powiedzieć, że wcale nie uważam, że jakiekolwiek japońskie anime jest dla dzieci. To, że występują w nich dzieci nie oznacza, że jest to dla nich przeznaczone. To takie moje skromne zdanie.
Właśnie niedawno skończyłam oglądać 2 serię. Jestem pod większym wrażeniem niż kiedy oglądałam to pierwszy raz jakieś 10 lat temu, jak nie więcej. Muzyka jest genialna, a właściwie to piosenka śpiewana przy rozpoczęciu Sailor Moon. Wiele razy, oglądając Czarodziejkę uśmiałam i wzruszyłam się do łez. Wydaje się dziecinne, ale naprawdę porusza poważne problemy. I można się japońskiego nauczyć ;)
chibi - 8.05.2008 16:00
Zapraszamy do rejestracji i logowania
(C) 2004-2008 Azunime.net  •  Wszelkie prawa zastrzeżone
Teksty zamieszczone w serwisie należą do ich autorów i są chronione prawem autorskim. Wykorzystywanie ich, w całości lub we fragmentach, bez zgody właścicieli jest zabronione, o ile regulacje w FAQ nie stanowią inaczej.
Zarejestruj